Egy, a Cosmic Circus által idézett bennfentes forrás szerint a stúdió felülvizsgálja a következő évekre bejelentett ütemtervét, miután „belső negatív visszajelzéseket” kapott a 4. fázis forgalmazásával és minőségével kapcsolatban. A színfalak mögött tárgyalt problémák között szerepelnek a forgatókönyvekkel kapcsolatos kreatív nézeteltérések, az utómunkálatok szűk határideje és ebből fakadóan a VFX-művészek túlhajszolása, ami az egyre több esetben kilógó vizuális effektusokat eredményezi. Annak érdekében, hogy az 5. és a 6. fázis esetében megelőzzék a hasonló problémákat, a Disney állítólag kreatív felügyelet alá vonná a még a gyártás előtti szakaszban lévő MCU-projekteket, ami filmek és sorozatok halasztását, átalakítását vagy szélsőséges esetekben akár teljes törlését eredményezheti.
A Marvel Studiost a 4. fázis kezdete óta egyre több kritika éri a minőségbeli ingazodásra. A VFX-vállalatok szakemberei közül többen is kitaláltak a közelmúltban, amiért az egyre több portékát megjelentető stúdió túlhajszolja a művészeket, és szűk határidőket szab nekik a munkájuk befejezésére. A Marvel azt is fontolgatta, hogy a panaszokra válaszul létrehozza saját VFX-részlegét házon belül, és nem külsős vizuális effektusokkal foglalkozó cégeket alkalmaz a továbbiakban.
A Bosszúállók: Végjáték történelmi sikere után a rajongók nagy várakozással tekintettek az MCU jövőjére. A WandaVízióval megnyitott 4. fázis minden egyes új megjelenését követő gyakori kritikája azonban az, hogy a megosztott univerzum most túlságosan szétesettnek hat, és nincs sem a stílust, sem a narratívát tekintve következetesség az olyan projektek között, mint az Örökkévalók, a Doctor Strange az őrület multiverzumában vagy a Thor: Szerelem és mennydörgés. Kevin Feige, a Marvel Studios elnöke és kreatív vezetője azzal reagált ezekre a bírálatokra, hogy pont ez teszi a 4. fázist olyan egyedivé. „Mindig is az volt a szándék, hogy a Marvel Studios logója ne karakterek egy adott csoportját és egyetlen meghatározott hangvételt ígérjen. (…) És tökéletes az időzítés a Holdlovagtól eljutni a Ms. Marvelig, különösen azért, mert annyira egyediek és annyira különbözőek, ahogyan a Doctor Strange az őrület multiverzumában és a Szerelem és mennydörgés is két végletet képvisel.”
Az 5. és a 6. fázisban idén már volt néhány halasztás a mozifilmes oldalon. A Pókember: Nincs hazaút rendezője, Jon Watts kiszállt a Fantasztikus Négyes rebootból, és helyére a WandaVízió showrunnerje, Matt Shakman került. Emellett Mahershala Ali MCU-debütálására is többet kell várni a Pengében, miután az eredeti rendező, Bassim Tariq kilépett a projektből, és forgatókönyv-problémák is késleltették a produkciót. A Lovecraft Country rendezője, Yann Demange novemberben vette át Tariq helyét.
A Disney+ tartalmak átszervezésében a forrás szerint a Marvel több különkiadás berendelése mellett dönthet, vagy már megszellőztetett sorozatokat alakíthat át, miután az ilyen formában készült Éjjeli vérfarkas és A galaxis őrzői karácsonyi különkiadása is pozitív fogadtatásban részesült. Ez a formátum vélhetően költséghatékonyabb lenne a stúdió számára, és megelőzné azt is, hogy a rajongók belefáradjanak a futószalagon érkező tartalmakba.